Guld Ádám

elérhetőségek

Fogadóóra

Szerda: 12.00 – 13.00
Csütörtök: 09.00 – 10.00
E25 208-as szoba

Szakmai profil

Médiakutató, kommunikációs szakember, a PTE BTK TMI Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék adjunktusa. Szakmai partnere a kommunikációs képzésekkel foglalkozó IMEC-nek (Independent Media Education Center), illetve alapító tagja és előadója az influencer kommunikációs, felvilágosító és oktatási programokkal foglalkozó MEDU CAMP platformnak. Doktori fokozatot 2013-ban szerzett, a különböző generációk kommunikációs és médiahasználati szokásaival és sztárkutatásokkal 2007-óta foglalkozik. A témához kapcsolódó első önálló kötete 2018 augusztusában jelent meg, második önálló kötetének kiadása 2021 tavaszán várható „Sztárok, celebek, influencerek – Hírnév és ismertség természete a késő modernitásban” címmel az Erdélyi Múzeum-Egyesület és a BBTE Kommunikáció, Közkapcsolatok és Reklám Intézet Letöltés című könyvsorozatában.

Az említett tevékenységek kapcsán az alábbi eredmények köthetők a nevéhez:
– 2 önálló kötet
– 54 tudományos publikáció és szaktanulmány (hazai és külföldi)
– 40-nél több tudományos előadás (hazai és külföldi)
– 30-nál több ismeretterjesztő és szakmai előadás továbbképzéseken, általános és középiskolákban
– 30-nál több média megjelenés, nyilatkozat és interjú (Petőfi TV, Kossuth Rádió, Origo, HVG, RTL Klub, ATV, WMN.hu stb.)

Publikációk

Könyvei

Az EMO: Egy stíluskultúra karrierje a médiában.Kolozsvár, Románia: Erdélyi Múzeum Egyesület (2018), 307 p, 580.000 k.

Sztárok, celebek, influencerek: A médiában megszerezhető ismertség és hírnév természete. Megjelenésre elfogadva az Erdélyi Múzeum-Egyesület és a BBTE Kommunikáció, Közkapcsolatok és Reklám Intézet Letöltés című könyvsorozatában. Várható megjelenés: 2021 tavasz. 727.000 k.

Publikációinak listája a Magyar Tudományos Művek Tárában (MTMT)

Szakmai, közéleti tevékenység

Alapító tagja és titkára a hétköznapi hálózati kultúrákkal foglalkozó Neumann János Számítógép-tudományi Társaság E-hétköznapok Szakosztályának, illetve a médiatudományi oktatással, kutatással és tehetséggondozással foglalkozó Médianegyed Egyesületnek. Kutatási területének jellegéből adódóan nagy hangsúlyt fordít a tudományos eredményeinek disszeminációjára, illetve ezek gyakorlatban történő alkalmazására, többek között az oktatás területén.